Sunday, April 26, 2009

Asal Usul

Perempuan minat bola gedik ke?Salah ke?Erm, heran bila lelaki selalu cakap,."Minat bola ke?Sejak bila?Tau ke pemain2nye?"..

Tak salah kalau gurls minat bola, itu hak masing2 kan.Nak cakap hobi takdela pulak.Bukan main bola sepak pun kat umah.hehe.Tapi yang penting suka bola dan ia satu hiburan bagi aku.Bila tiba musim die, memang happening, makan bola, tido bola, mandi bola??

Asal usul pulak, nak dijadikan aku minat bola ni, masa kecik2 aku selalu duk depan tv control remote tv tu.Aku la big boss.Tapi time ade perlawanan bola je, mesti tukar channel, dan itu tak mampu ku buat dan aku bukan lagi big boss.hehe.nak tak nak terpaksa tengok jugak.Firstly memang aku tak minat.Bila dah lama2 jadi suka.

Abang kandung aku plak selalu bagi jersey kat aku, argentina masih ade dalam simpanan, yang kaler biru muda belang2 putih tu semua ada.Skang nak pakai jersey Man U je.hehe.Dan aku bukan Peminat LIVERPOOL.haha.

Kadang2 sampai 2 3 pagi aku tengok bola ngan abang, dan ayahku.Sejak daripada itulah aku jadi minat.Even, kat sekolah dulu2 pun bila pasukan sekolah aku lawan ngan sekolah lain aku akan sure pegi tengok perlawanan tersebut.Pom Pom gurl??haha

Kenapa pilih Man United??

Aku tak tau la kenapa.Maybe club ni selalu menang kot.haha.Neway club ni selalu berada kat atas, legend la bagi aku.Dari dulu sampai sekarang.Dari David Beckam, dan sekarang Ronaldo yang glemour tu.hihi.Tak taula sape2 lagi yang top sebelum ni.hehe.Tak buat research plak.Yang aku tau diorang yang glemour nila. The Reds adalah group dengan koleksi gelar juara paling banyak. Total 18 kali mereka berhasil menjadi juara Liga Inggeris.Yang len2 ade lagi ni.huhu

Dari situlah aku mula minat bola.



p/s : Dari kecik sehingga dewasa dikelilingi oleh peminat bola.manala aku tak minat.hehe

2 comments:

eyna said...

i pulak minat chelsea..
he3

Scha Abdllh said...

eyna : oo chelsea ya.hehe
Glory2 Man U la.hehe