Wednesday, July 29, 2009

Politik & Pilih Kasih

Anda Pas atau Umno??Satu soalan cepu emas.hehe.Tapi entri kali ni bukan Missscha nak korang bagitau korang belah pihak mana dan juga bukan nak melaga-lagakan dua2 pihak ni.Missscha bukan suka politik pun.Dan tak reti ler nak berpolitik2 nih.

Bagaimana ngan pilih kasih?Apakah kaitan politik dengan Pilih Kasih?Korang dapat agak tak, ape yang Missscha nak bagitau ni.Missscha amat kesal dengan sikap sesetengah pihak, yang pilih kasih dan masalahnya adalah kerana politik juga.

Masalah ni kat kampung Missscha sendiri.Sangat2 tak adil, dan tak patut pun camtu.Meh sini nak habaq, nak umpat sket..hohoh..

Kampung Missscha ni, kalau nak diikutkan ramai yang kaler Biru..hihi.Tau2 la kan.Yang Ijounyer sket ja.So, bila dah sama kaler tu..ada lagi masih yang tak puas hati.Heran Missscha ni.Dengki , gaduh sana sini.Penyakit PHD ni memang ada.Lepas tu berpuak-puak plak.Ada saja yang tak puas hati.Tapi itu memang lumrah kan.

Apa yang dimaksudkan dengan ketua?Ketua-ketua biasanya yakin mereka bersikap adil dan saksama apabila memberi layanan kepada orang-orang bawahan, umpamanya apabila membuat penilaian prestasi pekerja dan apabila memberi ganjaran seperti kenaikan gaji, kenaikan pangkat, lawatan sambil belajar, kursus ke luar negara dan lain-lain.

Haa, itu yang dinamakan ketua.Takde nyer nak pilih kasih.Mesti pilih mengikut mana yang layak atau tidak dan mesti adil dan saksama.

Masalah ni timbul kat kampung Missscha sendiri.Hangin Missscha dengan sikap sesetengah pihak.


ps: Sape dapat duit Dana untuk rakyat Terengganu??ehehe



1 comment:

joegrimjow said...

ku xde party
hehe

suke warne warni