Thursday, August 13, 2009

Offering Job From Maxis


Hari ni sedang asyik Missscha membuat kerja..Missscha terima satu panggilan. No telefon yang sama, i missed yesterday.

"Salam..saya En.Adam dari syarikat bla..bla..bla..Ini Sasya Willis Abdullah"


Misscha lupa la plak pe nama company tu..btw dia bagitau de offering job kat Maxis Center Damansara.

"Ya..saya"

"Boleh saya bercakap dengan Cik Sasya sebentar..Ngah kerja ke?Maaf mengganggu"


"Yup, saya ngah kerja..takpe"


"Camni..saya ada terima resume dari Cik untuk job bla...bla..bla..Tapi saya offer Job lain untuk cik Sasya untuk kerja yang lebih sesuai dengan pengalaman Cik.Sekarang gaji berapa?"

"RM****..."

"Di Maxis kami tawarkan gaji RM**** + Elaun RM840..Cik bekerja sakarang kan?Boleh ke berhenti?"

"Saya kontrak je 1tahun.Bulan 11 dah tamat kontrak"


"Baguslah..tapi klau job ni perlukan awal?"

"Erm tataulah saya...boleh bagi notis 1week je kot..coz saya kontrak je."

"Ok..so bolehlah saya nak cik datang untuk interview"


"Bila tu?"


"Cik boleh cuti?"


"Ohh..tak boleh."

"Erm..kalau camtu hari sabtu nila ok tak?"

"Ohh..boleh2.."hehe..

"Oklah..besok saya call bagitau camne ek..terima kasih..bye"



ps: Haisshh..Missscha nak balik terengganu..dapat offer job cni plak..hurmm..
xde ke rezeki Missscha kat Terengganu..huhu


3 comments:

joegrimjow said...

asal terengganu ke?
hoooo

intebiu dapat
mesti sodap

Nashrul Sabri said...

pergh.. elaun saje dh RM840.. masyukkkkk.. ahahaha =]

Scha Abdllh said...

joe : iyo la..asl ganu. :)

UD : hurm tula..tp kt damansara..klu bg umah free ok gak.hehe.tapiii aku nak koje kt ganu.

Kat Ksb (Premier Enteprise Cobtruction)pun aku ada terima job as kerani je..paling bsuk pun gaji 1500..masyuk gak duk kmaman je..mntak2 dpt.hoho