Sunday, October 11, 2009

Panggilan Hangit!!


Suatu petang yang sangat-sangat bosan sambil melayan movie melayu "Maut". Selepas habis menonton citer Maut..tiba2 aku dapat satu panggilan dari no yang tidak diketahui.

Suara yang garau memecah hening petang didalam bilik aku yang sunyi ini.ecehh..ahaha. So, dia memperkenalkan dirinya sebagai En.Hadi dari MAXIS center. So aku pun pelik..Y??

Adakah aku tak bayar bill??No..No..baru je satle last week time dapat gaji..cuma yang tertunggak ajew yang ku tak bayar.heh.. teruk..teruk..

Mula2 aku nak angkat fon tu, aku ingatkan kawan2 kat KL ni...ajak kuar ke ape..so aku buat2 suara baru bangun tido.heh..pandai kan aku berlakon...bukan pe malas dowh nak kuar..boring memang boring..tapi kalau dah malas ape pun jadikk.

Sambung pada cerita asal..

En.Hadi : Saya En.Hadi dari Maxis Centre..Ini Cik Sasya ke?

Aku : Ye saya kenapa encik?? tiba-tiba suara aku yang pura2 tido tu serta merta BERTUKAR..hehe

En.Hadi : Saya nak tanya pasal bil broadband yang cik belum bayar..

Aku : Bukan saya dah bayar last week?

En.Hadi : Yer tapi yang bil tertunggak masih belum disatlekan..Kalo cik tak bayar nanti kitorang cut teruslah..ke camne?Cik ade kat mana sekarang yerk.

Aku : Erkk..nak cut ke?erm takleh ke tunggu hujung bulan?Saya ada kat kemaman sekarang ni. Risau gila babas tau aku masa ni..Boleh bulat2 aku tipu cakap ade kat Kemaman.padahal kat Serdang ni..haha

En.Hadi : Tak boleh sebab sekarang dah lewat. Erm ade kemaman..yeke?saya boleh trace cik ade kat mana2 ni..

Aku : Trace la..memang saya ade kemaman pun dengan nada yang sungguh2..hee

En.Hadi : Esok leh la kita jumpe yerk..leh pegi minum2.

Aku : Haih..gatal plak mamat nih..

En.Hadi : Cik ade boipren??Sayang tak kat dia??Tak kuar ke?

Aku : Kenapa lak tanya bf saya?Mestilah sayang..tak kuar penat..sok saya kua dia hantar saya balik KL.

En.Hadi : Jom kita pegi minum dulu..leh jumpa awak petang ni..

Aku : Erkk..sorila saya bz..sok saya pergi bayar bill tu yerk..

En.Hadi : Oklah cik ada panggilan masuk..nanti saya call lagik.

Bwahahahha..mengong tul mamat ni..ape punye orang gatallah..sempat lagik nak ngorat..Last2 aku terima panggilan dari no yang sama.sebelum tu aku mesej MR.IZAM..bagitau yang maxis center de call aku n blablabla..

En.Hadi konon : Hello ..percakapan memang dah lohgat ganu..memang kukenal suara ni..

Aku : Abg tepon sha ke?..secara otomatik aku tanya camtu tak sedar no yang diterima adalah dari no En.Hadi palsu tuh. Abg tadi ade orang call sha..laki dari maxis..dapatkan mesej sha? Aikk..tadi no len ade tepon sha..bkpe lak tiba2 abg cakap..sha angkat yg ang dulu ea?..

En.Had konon : AHAHAHHAHAHA..

Aku : Abggggggggggggggggggggg..tipu sha..jahattt..

En.Hadi konon : Oooo pandai yerk..melayan jerk..

Aku : Manade..sha debar gila masa tu..

En.Hadi Konon : Gottcha!!

Aii dia memang gelak sakan kat aku..sakit hati aku..tapi terhibur jugak petang tu..hihi.Bab tanya pasal bill tu memang aku tak terlintas langsung yang menepon tu dia.cehh...memang aku dikenakan hidup2lah..huhu//ape punya nasib la petang tu yerk..hihi. Dahla setiap pagi aku dengar Hitz.fm tuh..Gotcha.then gelakkan lagik kat diorang..Now aku sendiri yang kena..gelak diri sendiri jela..hahah


2 comments:

Na Shari said...

Sometimes kalau dah gabra, suara abang pun kita dah tak cam...Apa pun, usik mengusik ni bawa bahagia... :)

Scha Abdllh said...

Na shari : Ahaha..tu la psl..memg tak cm langsung..xterpikir plak dimainkan..huh :)