Wednesday, July 6, 2011

Ragam Pakcik Teksi

Sepanjang aku duk KL 3tahun ni.. macam-macam ragam, kerenah pakcik2 teksi ni..ada yang terlebih amik tahu, banyak cakap..heee susah..dan ada jugak yang baikk sangat :)

Ada sorang driver teksi ni...muda lagi bukan pakcik2 berbangsa india..masa tu aku nak pegi saujana bestari dekat area kg Melayu subang kot..jauh giler. aritu ade profile shoot untuk 1 agensi ni. Aku memang jenis yang tak suka menyusahkan orang..1lagi segan nak mintak tolong..ape2 aku buat sendiri..selagi aku mampu, boleh pegi sendiri..aku pegi je.. Tambang teksi agak mahal jugak RM45 bayar dekat kaunter tu.. driver tu datang cakap dia tau kesana. Kalau aku memang zero point lah kan..xtau langsung mana tempatnye..sampai sana dia plak boleh tanya aku kat mana nak pegi..aku dah bagi alamat kat dia...dia bleh cakap plak xtau tempat tu..so pegi sana berpandukan signboard je..pusing2 sesat entah kemana2..yang aku geram mula2, nak ajak nek teksi dia..boley plak dia cakap tau..heee tu yang sakit hati..menyusahkan orang..lewat setengah jam..malu aku.. balik dengan dia jugak..RM60 sampai rumah..perghh melayan camtu je duit..huhu

Pastu sorang pakcik dah kenal aku kot biasa naik ngan dia nak ke tempat kerja... aku pegi shoot pun mintak pakcik tu tolong hantar..bahasa atau cara dia bercakap macam orang luar, indon..tapi ada ke orang indon bawak teksi?mungkin sabah kot kan..ntahla aku pun dah lupa..sebab biasa borak2..banyak tanya pakcik tu..hehe terlebih peramah.. soal aku nak kawen bila..dah tunang ke semua dia tanya..ish3..

Pakcik yang ke3 ni..baik sangat aku suka..dia tak banyak cakap dan paling aku suka..dia selalu bagi tiket lebih.hahah siap tanya lagi nak berapa..tapi bukan bermakna baik ada makna tau..dia betul2 baik.. dulu dia penah pesan kalau lalu kat atas jejantas hati2..sebab kadang2 ada penyangak jugak kat atas tu.

Pakcik ke4, peramah seorang bekas tentera..dia penah cerita kat aku..tegas...dari cara percakapan dia..tapi yang aku tak suka..bwak kereta buat aku pening kepala...xtaulah masalh kereta dia atau cara dia pandu.hahha tersengguk2 aku..macam tersedut2 dia bwak.hahah menong tul..heh

Pakcik ke5...sekali je aku nek..masa nak balik dari casting TVC kat solaris..dia tanya keje ape, dari mana nak kemana..pastu aku bagitau dah nk benti keja..leh plak dia nak introduce aku kat anak dia..keje bhgn IT.hehe masa nak trun dari teksi..dia wish aku smoga berjaya apa yang aku lakukan..aminn..baik kan :)

Hurm...tu la ragam2 pakcik teksi kat KL ni..macam2 aku jumpa..pasni balik tganu takde nek teksi lagi dah..hehe itula kenangan duk KL ni..banyak mengajar aku untuk hidup berdikari..xnak susahkan sesiapa.. :)


No comments: