Monday, July 4, 2011

Apa2 aje..sambal tempoyak

Apa2 aje??hehee..itula nama resipi baru aku belajar.. sebenarnya Udang masak sambal tempoyak.. tapi udang takde ikan, ayam pun ku bedal semua.. sedap ohh resipi ni.. rugi xcuba.. Sesape yang suka tempoyak mestiii suka punye!! :D

Lastweek aku balik kampung, menghantar 2beg baju.. bawak balik sket2 dulu nanti xdela penuh kereta sangat. Masa kat kampung mak tak berapa sehat..dah demam 2hari pada hari aku sampai kat kampung. So, ape2 keje rumah aku buat..especially memasak la..hikk

Kalau kat rumah susah sket aku nak masak merah2 ke ape ke.. ayah x makan sebab takut pedas..padahal bukan pedas sangat pun..hee

Time duk kampung memang aku jarang masak, bukan malas tapi mak aku yang akan masak. So aritu de terbaca satu resipi kat majalah keluarga.. perghh meleleh air liur tengok resipi udang sambal tempoyak.. nak p cari udang memang malas la nak kuar p pasar..jauh plak.. tengahri dah kena siap masak..

So aritu pandai2 sendiri aku masak ikan sambal tempoyak..best jgk pe.haha keesokan harinya plak aku pegi picnic ngan DIA.. masak ayam sambal tempoyak plak.. perghhhh dapat pujian melambung la. Bangga i tau!hahaa

Hari aku masak ikan sambal tempoyak tu dia de makan jugak.. aku bawak bekal makan kat pantai..tapau untuk dia.. xcukup plak dia cakap.hihi malam ni masak lagi.. dah 3hari berturut aku makan tempoyak..semua jadikla kalau de tempoyak nih...hehe

Habisla malam ni banyak giler makan 2kali tambah..huu sok lusa kena diet la plak.adeyh


No comments: