Monday, April 13, 2009

Ahad yang manis

Well, kenapa aku letak tajuk n3 arini, ahad yang manis??Dapat rasa ke ahad tu manis?he2.Cam buah , kue plak kan.Hikss.Btw, pagi nila banyak benda berlaku kat aku.Kelakar pun ade, geram pun ade..Besst pun ade tak sabar nunggu dohhh..

Mana nak aku cerita dulu ek?I think bad news 1st rite?Coz nanti ending citer baru bestt.hehe

Well, today as usual, aku bangun pukul 0700.Bila jam locengku berbunyi, terus jer off dan sambung tido lagi.Haha..Boley ke?hikss..0715 bangun mandi..cehh 15min jer.


Alamaksssssss, bendera merah.Ohh gosshh, sakit nyeww.huhu..Sakit datang memulas2.So arini angin aku memang tak baik.SO, jaga2 la yer.huhu

***

Sampai bustop, tunggu rapid pun tak lama dalam 10min, terus sampai.Hati merasa lega.Takdela aku berdiri lama kat situ sampai cicak beranak.haha.Arini aku bernasib baik coz, dapat duduk.

Aku terperangkap...



Sampai kat Minlon bus berhenti nak amik orang cam biase, then tiba2 enjin kereta dimatikan..asap keluar dengan banyaknyer..nak meletup ke bus ni.Adoiii.lambat la aku sampai opis.Aku terpaksa menunggu dalam bus.Nak turun pun nanti tempat duduk sure takde punyer.
Lemass, rimas aku dibuatnyer,..sesak tak bleh bernafas, ngan bangla kat dalam bus tu, aircond dimatikan terus.Takde udara.Sabar jela.

Lebih kurang 15min, bus pun jalan, rupenyer air dah kering patutler berasap semacam jer.Geramm aku.Tak patutla diorang kan, sepatutnyer, cek la dulu sebelum pape.

Lagi satu aku nak marah, ade sorang pakistan ni, bontot depa dihalakan dekat ngan muka aku.Tak perasan ke??Giloss.Aku dah sesak nafas, bleh plak camtu.Aku pun pe lagi dah tak tahan sangat.Aku berdehemm..kuat dohh tak perasan suara terkeluar pagi2 ni kuat plak.hehe.Semua orang pandang kat aku.pegi hidup la korang aku dah geram..dah nak separuh mati dibuatnyer.

Aku pun dah ngantuk, rasa nak terlena jer kat situ, sampai kat putrajaya simpang yang pertama belum lagi masuk dalam bulatan, bus sekali lagi buat hal.Berhenti kat situ, berasap.huhu.Semua orang dan turun,.aku dah tak sanggup menunggu lagi dan terus perjalanan ke bustop.Lama giler, kalau aku terus menunggu kat situ.Terpaksa la aku berjalan kaki ke bustop, 15min baru sampai.

Perut lapar, sakit..hangin jer aku.Ade satu teksi berhenti.Tanya pakcik driver berapa tambang ke MOF.RM6 u..Wooooo..mahal giler.Erm disebabkan perut aku yang dah lapar ni, aku naik jer.Asal sampai ke ofis.

Today is a bad day..tak manis pun okehh..huhu



p/s : tak larat plak nak citer gud news ni..huhu..sakitt..




No comments: