Tuesday, May 5, 2009

Diselubungi Misteri

Tajuk n3 cam gempak jer.hehe.Tiba-tiba je cakap pasal makhluk ghaib ni.Sejauh manakah kita percaya kepada mahkluk ghaib ni.Aku ni memang penakut tapi tak lemah semangat.Camne tu?hehe..

Ada mengatakan ia hanya khayalan yang dikuasai oleh minda yang tidak stabil. Ada pula mengatakan bahawa ia memang kenyataan, ada pula ia hanya suratan atau kebetulan.. eh apa aku bebel ni..hehe

Ia mungkin adalah makhluk yg memang dicipta oleh Tuhan yang Maha Esa sebagaimana yang dikatakan oleh ahli asatizah semua..

"Segala puji bagi Allah, Tuhan langit dan Tuhan bumi, Tuhan semesta alam" Surah al-Jathiyah - 45:46

Selain alam nyata di dunia ini, terdapat alam-alam lain yang tidak tercapai akal mencarinya, termasuk alam ghaib. Dalam alam ghaib ciptaan Allah itulah hidupnya syaitan dan jin merayau ke sana ke mari memerhatikan kita, tetapi tidak dapat kita lihat kewujudannya.

Syaitan dan jin pula, seperti yang disepakati oleh para ulama, boleh menjelma dalam bermacam2 bentuk untuk menyesatkan manusia.Jadi, bagaimana bentuknya? Aku pun tatau..

Kata orang, wajahnya hodoh tahap maksima, rambutnya panjang dan berpakaian putih. Kalau mengilai, hingga hujung kampung boleh didengar. Serams kan?

Islam juga tidak pernah sama sekali membidaskan wujudnya hantu, polong, jembalang, toyol, pontianak dan sebagainya, cuma ia dikelaskan sebagai satu kelompok makhluk ghaib, syaitan dan jin.

Kadang2 la aku susah nak percaya tapi bila dah jadi depan mata ke?Erm, aku tak tengok pun tapi ade bukti.Wallahualam la kan.Betul atau tidak.Jomm tengok pic anak buah aku sendiri dirumah kawannya.Korang tengok ape benda kat belakang die tu?hee

Anak buah aku..Oppsst sexy.hehe.tgk ler kt blakang tu.ermm pelik tapi benar

Pic ni plak kat bandar cukai kemaman.Sape yang pernah lepak makan kat kedai Simple bustand.huhu.Seramm aku.


p/s : Erm..lu pikir la sendiri.hehe.Ehh isau plak gambar ni bertepek kat blog aku ney.huhu






6 comments:

nadd said...

eeyy..
kat situ mmg agak keras punn..
:/

Scha Abdllh said...

betul ke?tak penah tau pun.huhu..seramm..pasni tak p dah kat situ mlm2. :/

Masviona said...

huhu sya yg picca kat parking tuh betul² menyeramkan lah....adoyaiii....seriyes takut tgk picca tuh

Scha Abdllh said...

k.mas : erm tula k.mas seriauu.. :/

Aduka said...

oit.. tipoo la.. mne ade hantu kat simple tu.. aku slalu lepak xde pe2 pon..
aku rasa 'hantu' laen ade la kot..
=P

Scha Abdllh said...

aduka : yela woiit..tggu la nanti ye g kat mu.hahaha ;P