Thursday, June 25, 2009

Am happy

Baru hari ni aku rasa gembira ngan kerja yang aku buat.Banyak keje tapi aku suka.Sebab aku faham kerja aku.Keja macam aku ni kena faham work flow dia.Ohh..lupa aku buat documentation atau test case ataupun dipanggil System Analyst.

So sebelum ni aku asyik merungut pasal kerja.Bukan aku tak suka bidang It, tapi kerja yang kita buat tak faham oleh diri sendiri tu yang menjadi masalah pada aku.Sebelum ni aku gembira je buat keje as developer kat SBI dulu, coz kita paham apa yang di hendaki.

Selepas buat User Acceptance Testing (UAT) baru aku faham work flow then nak buat test case baru tau.Tapi tak semua keje aku buat selama 6bulan ni aku tak faham..Certain2 jela lah org cakap.

Nak study kalau takde orang yang mengajar pun tak boleh jugakkan.Setiap benda baru yang kita nak belajar mesti ada yangg mengajarnya..Then bila dah tau, bolehla buat keje dengan gembiranya.Ishh cam belit2 plak.tak paham??buat2 paham sudaa.

Setiap kerja yang dilakukan pun macam kita tak buatah, rasa enjoy je.Bak kata A.joe.Kan kan..thanx bagi nasihat tu.Yeay! am enjoy rite now.Buat keje pun kusyuk je.hehe.takdela hari2 aku merungut nak balik je.hahaha..Buruk perangai.

So kita enjoy!!Enjoy buat kejelah..hehe


p/s : Ada orang cakap, aku ni keje cam bukan dalam bidang IT..hehe..Habis camne lagi??hihi



No comments: