Monday, October 5, 2009

Hajat tak sampai

Sabtu 03/10/09

0630am - Bergegas bangun pagi, packing barang nak balik Kemaman.

0730am - Naik Tren dari serdang menuju ke Putra.

0830am - Sampai di Putra.Beli tiket ke Kemaman, jam 0930. Sebenarnya hati memang dah serik nak nak bas UE. Tapi disebabkan bas len semuanya jam 1030, so terpaksa la beli jugak tiket bas ni. Harap sampai awal diKemaman.

0840am - Isi perut dahulu. Makan Nasi Lemak ngan ayam goreng. Pelahap sensorang.huhu

0915am - Tak sabar nak naik bas. Nak sampai kemaman seawal2nyer.

0935am - Bas baru bergerak. Last2 dapat tau bas ni menuju ke PUDU.. Wadda'hell..

1030am - Masih berada di PUDU. Hanginn satu badan. 1100am - Bergerak ke Kemaman. Lembat cam siput!

Seperti kebiasaan jam 0930am akan sampai ke Kemaman pada pukul0200 paling lewat. Tetapi disebabkan masalah-masalah teknikal lah konon dan kedisplinan (camni ke ek) ah lantak..sampai la lewat ke Kemaman petang tu.

0230pm - Masih berada di Kuantan, menunggu penumpang lain.

0245pm - Berhenti di Semambu plak isi minyak kat Stesen Utama Ekspress. Alahai mau nyer aku bakar bas ni.

0315pm - Baru gerak ke Kemaman. Korang tau tak pe jadi??Pukul 0400 baru sampai. Tunggu dia plak kat The Store. Lagi la lambat, sabar jela..Then, pegi toilet, sampai depan toilet punyelah ramai manusia menunggu diluar nak masuk toilet. Toilet sedang diCuci. WTF!!!

Korang tau tak berapa lama ku terpaksa menunggu sepanjang hari tu..gerammmmm!! Sampai je dia, aku dah tarik muka. Malas nak pegi Kenduri teman baik aku tu. Memang dah terlambat pun. Nak pegi boleh je hantar hadiah.Tapi disebabkan aku dah merajuk, sakit hati bagai, lupakan niat ke sana.

Sorry Nurmalina Hamzah.. Selamat pengantin baru untuk kamu.. Semoga bahgia keakhir hayat. Menyesal tak sudah naik bas tu. Bas la punca segala-galanya.

Disebabkan aku ade kerja lain petang tu, nak pergi Servis kereta. Hari ahad aku dah balik KL. Lupakan terus niat kesana. Dahla tak pernah2 nak Servis kreta. Tempat pun tatau. Orang ganu cakap "Musing ketang" duk cari Perodua Service tu..huhu.

0500pm - Jumpa jugak akhirnya. Terus parking kereta dan sedia untuk diservis. Eh bukan i tau..haha..My V's tu yerk..hihi.

Missscha dah siap2 pkai baju kebaya ngan suar jeans pagi tu. Harap sangat ke Majlis tu.huhu

Amik peluang ler..ahaha.Perut ngah lapar masa ni. Yela Missscha saje tak makan tengahari tu. Biskut ade kat Produa ni tbai jela.hehe..Harap nak makan Nasi Minyak member. Hampeh dow..

Sempat lagi tukar baju..takkan malam buta nak pkai kebaya kot. Lepas Servis V's tu..cari kedai makanla. Isi perut laks..Licin satu pinggan ku bedal..hihi

Ahad 4/10/09 - Monica Bay


ps : Segala ape yang nak dibincang denganya, lupe daa..ermm. Next Time la plak!



2 comments:

una said...

emm..sme la sya, bas ue mmg cmtu, salu jek smpai lmbt kt kmn...sabo jela weh..serik, tp kdg2 trpaksa naik sbb xdok bas len..huhu

SASYA WILLIS said...

una : serik dah..xmo naik bas tu.huhu..kdg2 bas tu rosak.Eee..geram je.