Tuesday, December 22, 2009

My weekend

Macamana ngan cuti tahun baru islam. Bersama teman2kah? Familikah? Orang tersayangkah? hehe..Banyak soal lak kan.

I punya cuti sangatlah besttt. Aku ni macam hantu balik kampung. Last minute..tanpa dirancang. Jadi jer. Beli tiket berdecunnn balik.hehe. Rindu sangat kat orang tu. Rindu kat Mak, Ayah, semua2lah.. rasa cam lama plak bulan ni tak balik..padahal last November baru je balik kot.

Banyak perkara yang berlaku dalam 2 3 hari ni. Kat kampung, aku ngan dia, rumah sewa. macam2lah. Dahla nak balik kampung tak cakap kat Mak Ayah. aku ni suka bagi Surpriseee.hee. Tup2 dah ade depan rumah. Senyum lebarla anak bongsu dorang balik kan. ;) Sampai rumah aku terus menerpa ke rumah baru aku.Yeay!! akhirnya..tapi aku lum decorate lagi la..budget tak cukup lagi.tunggu akhir bulan nanti la.

Malam tu aku duk angkut barang2 aku..huh penat giler. Aku angkat katil kesayanganku tu, sorang2 je.Tak percaya ke?hee..katil tu leh bukak satu2, tapi mak aii berat jugak nokk. aku ni jenis yang tak suka susahkan sape2..buat sendiri2 jer. Yang berat2 aku buat, remeh2 bagi kat kakak aku jer.hee. Dia yang tolong pasangkan katil tu semula. Sampai skang masih lagi terasa penangan angkat katil tu.huhu..sakit bahu den.

Keesokan harinya aku ajak Mr.Ezam cari barang nak letak umah baru tu. Hurm, tapi lebih kepada survey jela.hehe. Nak beli duit takde lagi. Yang simple2 jela dulu aku beli. Nanti kena buat list apa yang nak dibeli. banyak jugak tu, dapur, kipas, semua2lah, tapi takde lah nak beli semua sekali dalam satu masa. Kopak la oii.

1st thing aku nak cat bilik aku. Bilik aku taklah besar sangat. Kaler ape ye yang cantik?? Mula2 aku ingat nak buat kaler hijau, pink, pastu biru lak..haiseyy mana satu ni yerk.hee.pening!

Tapi sebelum kemas2 rumah tu, 1st thing mestilah aku sayang2 kan dulu my 2nd hubby.hahah.. MY V's la..korang leh lupa yer.hehhe. Aku belai 2 3 jam kot..nasib baik hujan tak turun hari tu. Klu tak sia2 aku basuh. Last2 kakak aku turun padang sekali cuci kereta dia jugak.hehe..seronok kan..dah lama benor aku tak camtu..miss everyone!

Alamak, dah panjang pulak citer aku ni kan.hee So, pagi tadi jam 630 pagi aku sampai kat umah sewa, penat gila. Tido kejap, mandi then bersiap pegi keje. Masuk kul10.hehe.. penat sangatla. Sengaja nak balik bas malam..leh lama cket kat umah. ;)

I hate missing u!! Don't be panic ya.hehe..maksud lain tu. ;D


Missing everyone at kampung already!! =(


No comments: