Monday, April 13, 2009

Shinjiku Incident


Cerita ni aku dah tengok dua hari lepas.Best tapi bahaya la, guna pedang, parang lagi.Untuk kanak2 dibawah umur memang tak sesuei..Seriau aku,.Ko bayangkan depan mata korang kena sembelih.waaa.Mau tak jerit.Adushh..

Sinopsis: Komunitas migran gelap China yang tinggal di Tokyo selalu hidup secara sembunyi-sembunyi. Penduduk jepun tidak mengakui mahupun menerima mereka. Mereka selalu dipinggirkan dalam kehidupan sosial, diburu oleh Yakuza, dan pergi dalam bayang-bayang ketakutan.

Itu adalah sebuah dunia asing bagi Steelhead, seorang yang jujur, pekerja keras dari Heilongjian di utara China. Steelhead (Jackie Chan) memutuskan untuk pergi ke Tokyo setelah ia kehilangan kekasihnya, Xiu Xiu yang tidak lama sejak tiba di kota tersebut.

Berjuang untuk bertahan di kota yang tidak bersahabat dan semangat untuk menemukan Xiu Xiu, Steelhead (Kepala Batu) menyadari bahawa sebagai penduduk migran harus bersatu untuk bertahan dan menghadapi ketakutan yang tidak hanya berasal dari anggota bawah tanah Jepun, tapi juga Gang China..Mampukah seorang penghijrah Cina berbuat demikian?

Tak paham eyh??senang2 korang tengok ler..hehe.Citer ni kisah ahli kongsi gelap jugakla.Tapi ending die langsung tak beshh.Jackie Chan mati.Nie yang aku paling tak suka bile hero mati.Kan..kan??

Gandingan mantap Jackie Chan dan Daniel Wu menjayakan filem Shinjuku Incident


No comments: