Thursday, July 16, 2009

Tanda Inai di Jari

Salam pagi belogger sekalian..Moga di hari yang indah ini para belogger sekalian mendapat berkat dah dicucuri rahmat..macam nak bagi syrahan plak ka..sekali skala kan..kan..Tajuk kita pada hari ini amatlah saspen..saspen ke?ahaks..Kenapa yer ngan inai di jari??

Apakah maksud atau tanda jika perempuan atau lelaki pakai inai..sesetengah perempuan pakai coz saje2, suka2 kan..kalau dak2 kecik tu suka sangat pakai inai..Cam aku waktu tua2 dulu la..eheh.. Suka sangat pakai inai..Kalau tak merah dijari ni..pakai lagi 2 3 kali bagi merah menyala gitu.

Kalau si Lelaki pakai..ditekankan disini bahawa kalau si lelaki pakai..maknanya apa ye tuan2 dan puan2??hurmm..mesti orang dah kahwin atau bertunang kan?eh bertunang pakai inai ke?I think kahwin je kot..ntahla aku takde pengalaman lagi dalam bidang ni.ecehh..Kalau lelaki ni, inainya hanya dipakai 3 jari dari jari kelinking ke jari hantu..am rite??betul la tu.Sendiri tanya sendiri jawab eh.

So, now berbalik pada inai tadi..adala cerita yang nak diceritakan nih..hihi..tadila dalam bas..Bas lagi kan..Masa aku tunggu nak pegi keje tadi..adala mamat ni 2 orang..duk pandang aku dari atas sampai bawah.Tapi aku buat2 bodoh la kan..tu je aku reti..eheh..yela xkan nak sound lak.

First..aku tatau la dia orang mana..Dalam bas lak aku berdiri kat tepi..die duk tengah..so jarak pun dekat la.Aku ni punyela gelisah..orang duk pandang kita lama.Pandang2 jeling2..ehehe

Last2 yang aku nak gelaknya..rupenye dia orang kelantan..Lor speaking kelate la.ahaha.Kecek banyoklah demo duo ore tuh..ahaks.Yang sorang tu memang ada rupelah jugak..yang sorang rendah2..(Betul ke orang kelate hensem2?comel2?)..

Aku terpandang jarinya..(siap usha lagi)..bukanlah..terlihat,terpandang,tertengok..ape banyak terr la..kat jari dia tu dipakainya inai..so mesti dah kahwin dan baru sahaja kahwin..Merah lagi dijarinya tu.Takkan laki saje2 nak pakai kot..Tapi mengatal no..Alaa lelaki..hihihihi..jangan marah ye lelaki diluar sana.

Aku dengarla dia cakap canggini..Dia ingat aku tak pahamnye speaking klate tuh.Gelak sesorang lak aku..tapi lam hati je.."Buleh doh, wat bini hok blake nih"..

Ahahah..gilo demo ni..aku tak reti sangat cakap klate tapi pahamla kan.."Buleh royak gitu"..hihi.

Sampai depan opis je.."Turun dohlah"..kikiki..Byebye la kat dia..

Okla para belogger sekian dulu untuk pagi ni.Lately aku sangat BZ dan takde masa nak post entri.So, dikesempatan ini jela yang dapat kucoretkan sedikit sebelum bos datang..ngeee


ps: Have a great day..LAP U OL..


4 comments:

Jarr said...

kalau laki pakai sesaja,sangatlah awww dia itu....

dah kawen tu cha...org pantai timur mmg ensem2 dan rendang....hahahaha...

sekian.


p/s:makan,jangan skip makan...nanti pitam lagi ok.bye.

Scha Abdllh said...

rendang??ahahahaha..yela kan..kan :D

10s jarr..nway xmo bt lg..serikk sudaa.ehehe

NAZ said...

undilah pas hahha

Scha Abdllh said...

Erkk..PAS??