Sunday, November 15, 2009

Miss Soccer Beauty Contest

14th November 2009, Grandseasons Hotel, Kuala Lumpur. Audition Miss Soccer Beauty Contest yang bermula pada jam 0800 pagi. Awal gila kan..Tension aku.Pada malam tu aku dah janji ngan kawan aku, Shah. Dia akan hantar ke sana. Takkan aku nak naik tren.huhu. Jauh jugak dahla tatau tempat. Sesat mati aku.hehe. Dan aku juga ditemani oleh sahabat baikku Ckin.

Pada jam 0600 pagi aku dah bangun, terus call si Shah. Berpuluh-puluh kali aku call tak bangun2..Saje je kasi aku panas. Malam tu aku dah ingatkan dia supaya bangun awal2. Then, dia jugak yang suh kejutkan pukul 0600.

Mandi pun aku sempat lagi call dia.hihi
Nak buat camne gelabah punya pasal. Last2 aku amik keputusan untuk call kawan aku yang lain si Fendi. Dia jugak yang leh harap. Terus bangun.hehe.Selamat aku pagi tu. Call 1x je kot terus bangun..Baguss si Fendi ni. Jam 0730 dia sampai, kemudian terus gerak.

Sampai sana, mak aii takde orang lagi. Aku orang yang pertama sampai.huhu. Janji melayu kan, macam tu la. Ape lagi yang ditunggu kamera ade, bergambar sakanlah.haha
Dalam kul0830 dah makin ramai yang datang, semuanya cantik2..aku dah makin berdebar.haha. Risau sangat. 2 3 kali pegi toilet. Yela 1st time pegi audition camni. Selepas isi borang kami diberi nombor giliran. Aku peserta yang ke 11. Cantik nombor kan. Tapi takde luck.haha.


Aku tak berjaya ke peringkat akhir dan terima dengan redha. Nak buat camne takde rezeki nak pegi grooming vacation tu..huhu.sedih2..tapi masa kuar dari bilik tu, aku dah agak..memang tak dapat. Kenapa?? Aku gugup, bercakap pun ntah pape. Berbelit2..Suh jadi pengulas sukan pun tak pandai cakap..ahh , malas nak fikir lagila.

Pada sebelah malam keputusan dari juri disampaikan melalui fon call. Dorang akan telefon mana yang layak dan tidak.
Aku takde lah frust sangat. Bukan rezeki aku kan. Tapi ia sebagai satu pengalaman yang memang aku takkan lupakan sampai bila2. Nak jadi Miss Beauty bukan senang, kena ada pakej yang lengkap, kena pandai bercakap dan bukan hanya melihat paras rupa.

Thanx pada ckin dan Shah temani aku dan juga pemberi semangat.hehe..mmuahx for u guys :)

8 comments:

Qib said...

hehe., sabar ahhh..
biasa la,.
fes taim memang x biasa.

nadya omar said...

tp kamu mmg cntik la,, next time cuba lg ye, gud luck!!!

joegrimjow said...

da dipanggil intebiu da mantap pe

::Em Hej:: said...

takpe..u da cube yang terbaik kan..:)
btw cntik u..myerlah kuning tu..cume takde rezeki kot..

Scha Abdllh said...

Thanx guys..mmuahx :)

♥ Juliana Violet ♥ said...

You... luck je tau... i yang tak cantik and tak confident ni pun terpilih...
ada pencarian untuk model majalah rapi tau...
you cuba masuk.. i baca magazine tu time tunggu bf i potong rambut, i tengok ade...
try tau!
u cantik and sweet + mata besar... hihihi..
nice knowing u and send my regards tu syikin ya!
mmwwaahhkksss!!!

Scha Abdllh said...

hye lalink.. :) 10's. Alamak majalah rapi?xnak lah.hehe..aritu sesaje jer try..U pun cantiklah dear.

Do ur best tau! i nak u menang.haha.
Bestnyer dpt p grooming vacation tu.

Keep in touch lalink ;)

♥ Juliana Violet ♥ said...

Sape cakap I cantik? Nope... Ada yang lebih layak jadi pemenang and nak nak dorang menang. I dapat grooming vacation tu pun i dah happy... =)
Yeah - free lawat2 lah blg I okeh?
=)